Csökkentette 20 éves kereskedelmi kilátásait a Boeing, az amerikai repülőgépgyártó szerint 200 milliárd dollárral szűkül majd a piac, de a hosszútávú növekedési lehetőségek változatlanok. A Boeing keddi, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, 8500 milliárd dollár értékben lehet szükség a következő húsz évben új repülőgépre, a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokra és hadi felhasználású repülőkre, ez 200 milliárd dollárral kevesebb, mint ami a cég tavalyi húszéves előrejelzésében szerepelt. A csökkenés oka – szerintük – csak a koronavírus-járvány, illetve az annak okán fellépő válsághelyzet a légiközlekedésben.

Lassan már nincs hova parkolni az elkészült, de át nem adott Boeing 737 Max gépeket a Boeing Seattle-i gyártóüzemének udvarán. A Boeing repülőgépgyár elképesztő kálváriája egy döbbenetes, és egyúttal roppant dühítő balesetsorozattal kezdődött – és nem a koronavírus-járvánnyal. A két, összesen 346 életet követelő tragédia után lefolytatott vizsgálat rámutatott, hogy a Boeing tudott a repülőgépek vezérlőrendszerének hibájáról – mégsem hozta meg a szükséges intézkedéseket – így 2019 márciusában a teljes flotta földre kényszerült a hatóságok döntésének következtében. Sokan már nem is hajlandóak Boeing repülőgépre ülni, mert egész egyszerűen elvesztették bizalmukat a gyártóban, a megrendelő légitársaságok pedig sorra mondták le a rendeléseiket a típusra az azóta eltelt időben. Az amerikai gyártót ebben a bizalmatlan légkörben érte a koronavírus-járvány miatti drasztikus iparági visszaesés.
(Kép: SounderBruce link)



    
A kereskedelmi repülési ágazatban a gyártó tíz éven belül 18 ezer gép eladására lát lehetőséget 2900 milliárd dollár értékben, ez 11 százalékkal kevesebb, mint amit tavaly prognosztizált. Húszéves időtávon a gyártó a kereslet stabil növekedésével számol, és 43 ezer repülőgép eladását vizionálja, ebből 32 ezer keskenytörzsű, 7500 szélestörzsű, 2400 pedig regionális gép lehet, piaci értéket a Boeing nem közölt. Ennek segítségével a globális flotta a mostani 26 ezerről 48 ezerre emelkedhet 2039 végére.
    
A hadiipari megrendelésekből 2600, a szolgáltatásokból 3 ezer milliárd dollár bevétele keletkezhet a társaságnak, de azt nem közölték, hogy az egy évvel korábbihoz képest mennyiben változott a prognózis.

Mindezek persze a tervek – de hogy miként alakul a folytatás a Boeing számára, azt csak az idő döntheti el.


(Dél-amerikai Magyar Hírlap / az MTI jelentése nyomán / címlapkép: Aka The Beav, Seattle, Washington link)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük