Rekord arányban választják az otthoni iskoláztatást a spanyolajkú amerikai szülők a két évig tartó koronavírus-járvány során alkalmazott vegyes oktatási rend, vagyis az iskolai jelenléti és az otthoni online oktatás gyakori cserélgetése miatti nehézségek okán – számolt be a The New York Sun című amerikai lap hírportálja kedden.

A jobboldali-konzervatív amerikai lap tudósítása szerint az amerikai népszámlálási hivatal (Census Bureau) legfrissebb adatai arról tanúskodnak, hogy az Egyesült Államokban otthon iskoláztatott gyermekek mintegy egynegyede spanyolajkú amerikai, és a spanyolajkú családok 18,2 százaléka az otthoni iskoláztatást választotta. Ez komoly növekedést jelent még a hat évvel ezelőtti 3,5 százalékos arányhoz képest is.
    
Az adatok szerint a gyakran csak néhány éves iskolai oktatási háttérrel rendelkező, vagyis alacsonyan iskolázott, első generációs bevándorló szülők teszik ki ennek a gyorsan növekvő demográfiai csoportnak a nagy részét.
    
“Nagyon sokan közülük nem az otthoni iskoláztatást választó hagyományos amerikai társadalmi réteghez tartoznak: ezek alacsony jövedelmű, bevándorló hátterű emberek” – magyarázta Lance Izumi, a Pacific Research Institute (PRI) kutatóintézet közoktatásért felelős vezető igazgatója. “Ez bizonyos értelemben lerombolja azt az amerikai mítoszt vagy legendát, hogy az otthoni iskoláztatás leginkább a középosztálybeli, fehér amerikaiakból álló társadalmi rétegre jellemző jelenség” – fogalmazott Izumi.
    
Izumi az otthoni iskoláztatásnak a spanyolajkú amerikaiak körében megnövekedett népszerűségéről szóló, nemrég kiadott könyvében a jelenséget a koronavírus-járvány során többször bezárt amerikai iskolákkal hozza összefüggésbe, mivel szerinte a pandémia idején azok a tankerületek jártak a legrosszabbul, ahol alacsony jövedelmű családok élnek.      
    
A pandémia idején bevezetett, vegyes rendszerű oktatás ezeknek a családoknak sok nehézséget okozott: az angol nyelvet rosszul beszélő, többnyire alacsony jövedelmű szülőknek magántanárt, iskolai korrepetitort vagy online programokat kellett találniuk alternatívaként az iskolák bezárása idején.
    
A kutatóintézet igazgatója arra nem tért ki, hogy vajon a szerény jövedelmű és alkalmasint angolul nem túl jól beszélő spanyolajkú amerikaiak miért vélik úgy, hogy ők, otthon jobban taníthatják gyermekeiket, mint a professzionális tanárok az iskolákban.
    
A fehér középosztály családjaiban főként ideológiai okok és az oktatás színvonala miatti elégedetlenség okán tanítják otthon a gyermekeket.


(MTI)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük