Jelentősen növeli a vállalat és az ország környezetbarát biodízel kapacitásait a Rossi Biofuel új komáromi üzeme. A pénteken felavatott beruházással Európában elsőként megjelenő technológia sokféle nyersanyag feldolgozására alkalmas – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium pénteken az MTI-vel.

A közlemény szerint a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé nyilvánította, kamattámogatással és társasági adókedvezménnyel is segítette a 45 millió eurós, barnamezős beruházást. A fejlesztéssel a Rossi Biofuel kétszeresére bővítette munkavállalói számát, ma már több mint száz főnek biztosít kenyérkeresetet. Az üzemben készülő terméket biokomponensként használják fel a gázolaj gyártásához a Mol két finomítójában.
    
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta: “a teremtett környezet védelme, a tiszta Magyarország érdekében a klímasemlegesség elérésére törekszünk az évszázad közepére. A kormány a szén-dioxid-kibocsátás radikális csökkentésén dolgozik, amelynek különösen fontos eszköze az üvegházhatású emisszió ötödéért felelős közlekedés zöldítése. Magyarország régiós bajnok a közlekedésben használt megújuló energiaforrások részarányában, amelyet 2010 óta közel megdupláztunk. A Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben több intézkedéssel is eredményesen ösztönözzük az elektromos mobilitás elterjesztését. A közlekedés hosszú távú dekarbonizációját egyéb alternatív technológiák, a hidrogénhajtás mellett a megújuló alapú szintetikus üzemanyagok is felgyorsíthatják” – közölte az ITM.
    
Czunyiné Bertalan Judit országgyűlési képviselő kifejtette: “Komárom az elmúlt évtizedben a hazai innováció fontos bázisává vált, a térség zászlóshajójának számít a zöldülő közlekedést megalapozó gyártási tevékenységekben. Az új üzem egyedi technológiai megoldásokkal közelíti a közúti közlekedést a környezetet egyre kevésbé terhelő, fenntarthatóbb működéshez. A város más módon is szerepet vállal a klímabarát alternatívák elterjesztésében. Komárom és Révkomárom között szállítja az utasokat a Volánbusz elsőként forgalomba helyezett saját tulajdonú tisztán elektromos busza” – áll a közleményben.  
    
Amint azt a Mol korábban közölte az MTI-vel, az üzem a Mol komáromi telepén épült fel 10 ezer négyzetméteren, és kiegészíti az évi 180 ezer tonna biodízelt előállító egység termelését. A létesítmény átadásával a Rossi Biofuel alkalmazotti létszáma duplájára, több mint 100 munkavállalóra emelkedett.
    
Világi Oszkár, a Mol-csoport vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta, Európában először itt alkalmazzák azt a technológiát, mellyel állati zsiradékok, és a növényi olajgyártásból származó maradékok is feldolgozhatók. A terméknek 85 százalékkal kisebb az üvegházhatása, mint a hagyományos dízel üzemanyagnak.
    
Robert Spisák, a Rossi Biofuel Zrt. igazgatóságának elnöke kiemelte, az új üzem az Envien Csoport első jelentős beruházása a fejlett bioüzemanyagok gyártásába, és elmondta, a komáromi gyártóbázison működő társaság az alapanyag termeléssel közvetve 1400 embernek biztosít megélhetést a térségben.
    
Az üzem megépítésével a Mol-csoport és az Envien Csoport, a cég 25-75 százalékos arányú tulajdonosai a fogyasztói és a szabályozói elvárásokra reagálnak, céljuk, hogy a Rossi Biofuel megfeleljen az uniós szabályoknak. A Rossi Biofuel termékét a Mol százhalombattai és pozsonyi finomítójában használják fel biokomponensként a gázolaj gyártásához – közölte a Mol-csoport.
    
A Rossi Biofuel Zrt. az Envien Csoportba tartozik, mely jelentős szerepet játszik a régió bioüzemanyag-előállításában. A társaság 2019-ben 162 millió eurós árbevételt ért el 15,7 millió eurós adózott eredmény mellett, 2020-ban az adózott eredmény 5,7 millió euró volt, az árbevétel elérte a 143 millió eurót.
    
Az Envien Csoport a kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb és legjelentősebb vállalatcsoportja, amely a hagyományos dízelhez és benzinhez keverhető bioüzemanyagok előállításával foglalkozik. A csoport tíz tagvállalatból áll négy országban – Szlovákiában, Csehországban, Horvátországban és Magyarországon.


(MTI / címlapkép: MTI/Varga György)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük