Izrael helikoptereket és légi-üzemanyagtöltő repülőgépeket kap – méghozzá az amerikai adófizetők pénzén, bár ez nem újdonság azok számára, akik ismerik az amerikai “fegyversegélyezés” rendszerét a közel-keleti zsidó állam felé. Izrael egy tucat nehéz szállítóhelikoptert és két légi-üzemanyagtöltő repülőgépet “vásárol” az Egyesült Államoktól több mint 3 milliárd dollár (mintegy ezermilliárd forint) értékben – közölte az izraeli védelmi minisztérium pénteken.

A CH-53K King Stallion (Királycsődör) helikopter a világ jelenleg szolgálatban álló második legnehezebb felszállótömegű helikoptere. A legnagyobb helikopter a lényegesen nagyobb méretekkel rendelkező orosz Mi-26-os.



A helikopterekről az azokat gyártó Lockheed Martin-Sikorsky fegyeveripari konzorciummal, a tankoló repülőgépekről pedig a Boeing amerikai repülőgép- és fegyvergyárral írtak alá szerződést az izraeli védelmi minisztérium képviselői az Egyesült Államokban a minisztérium bejelentése szerint.
    
“Alkalmasabbá tesszük a légierőt a közeli, és még inkább az Izrael határaitól távoli kihívásoknak történő megfelelésre” – nyilatkozta Benjamin Ganz védelmi miniszter az üzlet nyélbe ütése után, a ynet hírportál szerint az Izraeltől több mint kétezer kilométerre lévő Iránra utalva.
    
A “fegyvervásárlás” nyomán az izraeli légierő lecseréli régi, elavult helikoptereit, amire az amerikai adófizetők pénzből finanszírozott, fegyverekre költhető segélyalapból mintegy kétmilliárd dollárt (mintegy 650 milliárd forint) költenek. Az ügylet révén opciót szereztek a jövőben újabb hat CH-53K helikopter megvásárlására is. Az első hat nehéz szállítóhelikopter leszállítását 2026-re datálják.
    
A két Boeing KC-46-os üzemanyagtöltő repülőgép a már korábban megszerzett két gép mellé áll hadrendbe, s ezek “megvásárlását” is az amerikai segélyből fedezik. Ezt a fegyverüzletet a logisztikai támogatással együtt – amit így szintén az amerikai adófizetők állnak – mintegy 1,1 milliárd dollárra (több mint 350 milliárd forintra) becsülik.
    
Ezeket a megállapodásokat “mintegy két éve kellett volna aláírni”, de az állami költségvetés hiánya és a többször megismételt választások megakadályozták az izraeli parlament, a kneszet állandó bizottságainak létrehozását, és ezért többször elhalasztották a megrendeléseket.
    
“A CH-53K lehetővé teszi, hogy a légierő továbbra is a legbiztonságosabb, legmegbízhatóbb és leghatékonyabb nehéz szállítóhelikopterekkel tudja ellátni feladatait, és hozzájárul Izrael állam nemzetbiztonságának megerősítéséhez a következő évtizedekben” – nyilatkozta az ügyletről Josua Sani, a Lockheed Martin izraeli leányvállalatának vezérigazgatója.


(MTI nyomán, kiegészítve, továbbá a közlemény szakmai, tárgyi tévedései javítva / címlapképen a Boeing KC-46A Pegasus típusú légi-utántöltő repülőgépe )

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük