A piaci igényekhez brüsszeli kibocsájtási diktátumokhoz igazodva az Óbudai Egyetem és a MAGNUS Aircraft Zrt. innovatív együttműködésről állapodott meg túrautakra alkalmas elektromos hajtású repülőgépek fejlesztésére. Kovács Levente rektor szerint eddig is jelentős erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy növeljék a légiipar elvárásaihoz illeszkedő mérnöki kompetenciákat, repülőmérnöki, -technológusi, illetve különböző szintű pilótaképzési programokat is tervbe vettek. Az új szakok – akkreditációt követő – indítása már a jövő tanévévtől is megkezdődhet.
    
A közlemény szerint a Magnus Aircraft Zrt.-vel 4-6 üléses hibrid, és elektromos repülőgépek fejlesztését tervezik. A munkában az új típusú légijármű létrehozása érdekében az egyetem a hajtáslánc (a repülő hajtását biztosító rendszer) tervezésével, a Magnus Zrt. szakemberei pedig a géptest kialakításával, összeszerelésével, tesztelésével vesznek részt – tették hozzá.
    
A közleményben Tarány Gábor, a Magnus Aircraft Zrt. elnök-tulajdonosa kifejtette, cégük minden megtesz azért, hogy az együttműködés eredményeként mielőbb piacra kerülhessen a közös fejlesztésű repülőgép.
    
A 2014-ben alapított Magnus Aircraft Zrt. Magyarország egyik leggyorsabban fejlődő – környezeti szempontokat is figyelembe vevő – repülőgép-fejlesztéssel, -gyártással és -forgalmazással foglalkozó vállalkozása. A világon az elsők között fejlesztettek ki tisztán kompozitanyagokból készülő kétüléses, műrepülésre alkalmas repülőgépet. A fenntarthatóság jegyében kerozin helyett benzinnel működő gépek gyártását is elindították – áll a közleményben.
    
A nyilvános cégadatok szerint a társaság több mint 845 millió forint árbevételt ért el tavaly, az előző évi 155 milliót követően. Adózás után 2020-ban 265 millió forint veszteséget számolt el a 2019-es 12 millió forintos nyereséget követően.


(MTI nyomán)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük