A világbajnoki futamgyőztes Andreas Mikkelsen nyerte a Nyíregyházán és környékén rendezett és vasárnap befejeződött Rally Hungary elnevezésű rali Európa-bajnoki (ERC) futamot. A 31 éves norvég versenyző Ola Floene navigátorral az oldalán több mint másfél perccel bizonyult gyorsabbnak a 16 gyorsasági szakasz és csaknem 200 kilométer megtétele után, mint a második helyen záró Grégoire Munster, Louis Louka luxemburgi, belga duó. Harmadikként a spanyol Efrén Llarena, Sara Fernández páros zárt, ők két perccel voltak lassabbak Mikkelsenéknél.
    
“Örülök, hogy itt lehettünk, nagy köszönet jár a csapatnak a kiváló autóért” – mondta a verseny után Mikkelsen. “Okosan, jó stratégiával, kevés kockázatot vállalva csináltuk végig ezt a két napot, de így is nagyon élvezetes volt” – tette hozzá.

Ollé Sándor és Ollé Rebeka páros a Skoda Fabia R5 versenyautójukkal a máriapócsi ralikrossz-pályán rendezett villanyfényes esti prológ versenyen, a Nyíregyházán és környékén zajló Rally Hungary rali Európa-bajnoki (ERC) futam nyitónapján, 2020. november 6-án.
(MTI/Sóki Tamás)


    
A Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettős a vasárnapi versenynapon feljött a harmadik helyre, de az utolsó előtti gyorsasági szakaszon defektet kapott, emiatt sok időt veszített, és végül hatodikként végzett.
    
“Szomorú vagyok, mert óvatos próbáltam lenni, mégis kaptunk egy defektet, nem is tudom, hogy hol” – nyilatkozta Herczig, és így folytatta: “Egy dobogós helyezést buktunk el ezzel, amit nagyon sajnálunk, de köszönjük a közönségnek a biztatást.”
    
A szombaton véget ért III. Nyíregyháza-ralit, az országos bajnokság idei hatodik futamát megnyerő Hadik András, Kertész Krisztián duó a 11. pozícióban végzett az Eb-értékelésben, míg a kontinensbajnokság összetett pontversenyét vezető orosz Alekszej Lukjanunk, Dmitrij Jeremejev páros csak 14. lett.
    
A 19 éves svéd Oliver Solberg az ír Aaron Johnstonnal a jobbján vasárnap nagyon gyors volt, sokat tudott javítani, így a futamot az abszolút értékelés negyedik helyén zárta.
    
“Rendben volt a hétvégénk, új az autónk, amiről most sokat tanultunk. A teljesítményünkkel elégedett vagyok” – értékelt Solberg.

Az Érdi Tibor és Csökõ Zoltán páros a Mitsubishi Lancer Evo X versenyautójukkal a rali Európa-bajnokság (ERC) futamában, a Rally Hungary negyedik gyorsasági szakaszán Mád közelében 2020. november 7-án.
(MTI/Sóki Tamás)


    
Az ERC2-es kategóriában a bajnoki címvédő ifj. Érdi Tibor Csökő Zoltán navigátorral nagyon magabiztosan, fölényesen győzött saját géposztályában, 16 gyorsasági szakasz után több mint hatperces előnnyel diadalmaskodott.
    
“Nagyon boldogok vagyunk, meg akartuk nyerni ezt a futamot a saját közönségünk előtt, és minden úgy sikerült, ahogyan terveztük. Nem volt semmi problémánk, nagy öröm itt győzni” – mondta Érdi.
    
A tavalyi nyíregyházi Eb-futamot megnyerő Turán Frigyes, Bagaméri László páros vasárnap reggel úgy döntött, nem folytatja tovább a versenyt. A duó elsősorban a magyar bajnokságra koncentrál, hátránya tudatában pedig – mint mondták – megspórolta a kilométereket, amelyeket inkább egy teszten használ majd fel.

(MTI/Sóki Tamás)



    Végeredmény, Rally Hungary (19 gyorsasági szakasz, 191,06 kilométer, az élmezőny):
    ——————————————————————————–
 1. Andreas Mikkelsen, Ola Floene (norvég, Skoda Fabia Rally2 EVO) 1:48:31.1 óra
 2. Grégoire Munster, Louis Louka (luxemburgi, belga, Hyundai i20 R5) 1:32.2 perc hátrány
 3. Efrén Llarena, Sara Fernández (spanyol, Citroen C3 R5) 2:00.3 p h.
 4. Oliver Solberg, Aaron Johnston (svéd, ír, Skoda Fabia Rally2 EVO) 2:04.8 p h.
…6. Herczig Norbert, Ferencz Ramón (Volkswagen Polo GTI R5) 2:31.4 p h.
…11. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5) 4:13.6 p h.
…14. Alekszej Lukjanunk, Dmitrij Jeremejev (orosz, Citroen C3 R5) 4:53.5 p h.


(MTI / címlapkép: MTI/Sóki Tamás)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük