Rekordidő alatt elkészült a Lánchíd új acél útpályája, amely a régi, elöregedett vasbeton pályaszerkezetet váltotta fel. A behelyezett pályatáblák a híd teljes hosszán egybefüggő részt alkotnak, “ennek köszönhetően már végig lehet sétálni a Lánchídon”, a hídpályát várhatóan év végén visszaadják a forgalomnak – közölte a BKK csütörtökön az MTI-vel.

Közleményében a cég azt írta, alig egy évvel a pályaszerkezet bontásának kezdete és csupán 11 hónappal az új útpályát alkotó első acélelem behelyezése után már a Lánchíd teljes hosszában beépítették a vasbeton szerkezetet helyettesítő 94 darab acél pályatáblát.
    
Hozzátették: a parti nyílásokban még folytatódnak az acélszerkezeti javítások. A két pillér között a végéhez közeledik a beépített új acéllemezek, a javított régi szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának rozsdásodás elleni védelme.
    
A BKK beszámolt arról is, hogy a pesti villamosaluljáró mellett befejeződtek a 2-es és a 2M villamos pótlásának idejére időzített jelentősebb helyszíni kőmunkák. A villamosalagút homlokfalán letört köveket javították és cseréltek újakra, a déli oldalon pedig már a felújított korzókorlátokat szerelik a helyükre.
    
A budai rakpart fölötti szakaszon ugyancsak az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák – írták. Az új acél pályatáblák és a szegélylemezek beépítése, az acélszerkezeti javítások, továbbá a függesztő orsók vizsgálata (és szükség szerinti cseréje) már megtörtént, a budai parti nyílásban pedig beépítették az új gyalogosjárdát.
    
A Lánchíd korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart, az útpálya már az év végén elkészül – olvasható a közleményben.


(MTI / Címlapkép: MTI/Máthé Zoltán)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük