Az Északi-tengeri hajózási útvonal teljes áruszállítási forgalma 34,85 millió tonna volt 2021-ben, 2 millió tonnával haladta meg a 2020-ban elért 32,97 millió tonnát – közölte Makszim Kulinko, a Roszatom orosz állami atomenergetikai konszern Északi-tengeri útvonaligazgatóságának igazgatóhelyettese pénteken. Az Északi-tenger hajózási útvonal infrastruktúráját üzemeltető Roszatom közleménye szerint csaknem hárommillió tonnával sikerült túlteljesíteni a 2021 végére előirányzott 32 millió tonnás célszámot.
A bővülést jelzi, hogy 2016-ban még csak 7,47 millió tonna árut szállítottak. Ez volt az az év, amikor a forgalom először haladta meg a Szovjetunió fennállása során elért legnagyobb értéket: 1987-ben 6,57 millió tonna árut továbbítottak a Föld legészakibb hajózási útvonalán – írják a közleményben.
Az Északi-tengeri hajózási útvonal fejlesztését célzó projekt mindenekelőtt infrastruktúrafejlesztést irányoz elő, ami ahhoz szükséges, hogy az áruforgalmat 80 millió tonnára növeljék 2024-ig, illetve 110 millió tonnára 2030-ig. A célelőirányzat szerint az útvonal mentén fekvő kikötők kapacitását 115 millió tonnára kell növelni.
Az Északi-tengeri hajózási útvonal fejlesztése a “Nemzeti célok és fejlesztési stratégiák 2024-ig” elnevezésű, 2018. május 7-én kelt orosz elnöki rendelet alapján valósul meg.
(MTI)