Átadták a Kelenföld és Százhalombatta között megújított vasúti pályát kedden; a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósult 53,8 milliárd forintos fejlesztéssel egyebek közt lehetővé vált, hogy a vonatok óránként 120 kilométeres sebességgel közlekedjenek a 20,5 kilométer hosszú Pest megyei vonalszakaszon. Az átadó ünnepségen Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta, a jövő közlekedési eszköze a tiszta, energiahatékony vasút, amelynek versenyelőnye leglátványosabban a nagyvárosok vonzáskörzetében mutatkozik meg. A MÁV-Start a fővárosi agglomerációban szállítja a legtöbb utasát, és innen származik bevételeinek legnagyobb hányada is.

Aradszki András és Simicskó István KDNP-s országgyűlési képviselők, Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Bóna Zoltán fideszes országgyűlési képviselő, Pest megye fejlesztésért felelős miniszteri biztos és Kikina Artúr, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vasútfejlesztési igazgatója (b-j) a Kelenföld és Százhalombatta között megújított vasúti pálya avatásán Háros vasútállomáson 2021. október 12-én.
(MTI/Kovács Attila)


    
A Háros vasútállomáson tartott ünnepségen Mosóczi László ismertette, hogy a 2021-ben átadható Budapest elővárosi vasúti fejlesztésekre összesen mintegy 300 milliárd forintot fordítanak. Az ITM államtitkára jelezte, a nyári műszaki átadással lényegében elkészült a most átadott szakasz Pusztaszabolcsig tartó folytatása is, a menetrend szerinti forgalomba helyezés az év végéig várható. A tervek szerint a jövő év végéig befejeződnek a biztosítóberendezéseket érintő munkák is Kelenföldtől egészen Pusztaszabolcsig. Szólt arról is, hogy előreláthatóan még az idén elkészül a Rákos-Hatvan vasúti vonalszakasz komplex rekonstrukciója nettó 150 milliárd forintból.
    
Mosóczi László felhívta a figyelmet arra, hogy az elővárosi szolgáltatások színvonalában jelentős lépés az emeletes motorvonatok forgalomba állítása, a KISS-járművekből már tizennégy közlekedik a váci és a ceglédi vonalon, és a szerződés szerint 2022 végéig érkezik be a komplett negyven darabos flotta. Az ITM államtitkára kitért arra is, hogy a tárca júliusban mintegy 2 milliárd forint uniós forrást nyert a Budapest-Varsó nagysebességű vasút magyarországi szakasza előkészítésének folytatásához. A következő évtizedben megépülő gyorsvasút a visegrádi országok fővárosait kapcsolja össze, egy ausztriai leágazással pedig beköti a térséget a nyugat-európai gyorsvasúti hálózatba.
    
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az Európai Unióban a fenntarthatóság, a klímavédelem központi szerepet kap, ennek nyertese lesz a vasút, amely a közlekedési ágazatok közül a legkevesebb szén-dioxidot bocsátja ki. Az ünnepségen Simicskó István, a Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Budapest 2-es számú választókerületének országgyűlési képviselője hangsúlyozta, ebben a vasúti beruházásban benne van a lelki igényesség is, mert az emberekről szól.
    
Aradszki András, Pest megye 1-es számú választókerületének országgyűlési képviselője rámutatott, hogy a vasút reneszánszát éli, választókerületét több vasúti vonal felújítása is érintette, ezek mindegyike megkönnyíti az ott élők közlekedését.
    
Bóna Zoltán, Pest megye fejlesztéséért felelős miniszteri biztosa, Pest megye 8-as számú választókerületének országgyűlési képviselője a százhalombattaiak nevében kiemelte, hogy a térségben élők a vasúti beruházásokkal új lehetőségekkel gazdagodnak.
    
A NIF Zrt. közleménye szerint a Kelenföld és Százhalombatta közötti vasútvonal beruházása keretében nyolc megállóhelyet, állomást építettek át. Az állomások és megállóhelyek körzetében kerékpártárolókat alakítottak ki.
    
A vonatforgalom szabályozására modern, emelt sebességű térköz és állomási elektronikus berendezéseket telepítettek. A vonalon a felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépült.
    
A vasúti pálya korszerűsítésének kivitelezési munkálatait a KITÉRŐ 2016 Konzorcium (V-Híd Zrt., A-Híd Zrt.) végezte nettó 53,8 milliárd forint értékben. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz támogatásával valósult meg.
    
A biztosítóberendezés és ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszer korszerűsítésének kivitelezési munkálatait – külön beruházásban – a Siemens KLBA Konzorcium (Siemens Mobility Kft., Siemens Mobility GmbH) végzi nettó 16,62 milliárd forint értékben, szintén uniós és hazai forrásból – közölte a NIF Zrt.


(MTI / címlapkép: MTI/Kovács Attila)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük