Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) feloldotta a Boeing 737 Max típuscsalád repülési tilalmát, mindemellett előírt egy sor szükséges módosítást az engedély feltételeként. A Boeing halálmadarával két teljes veszteséggel járó repülőgép-tragédia történt 2018 októberében Indonéziában, majd 2019 márciusában Etiópiában. A két katasztrófában összesen 346 ember életét vették el a Boeing típushibás repülőgépei.
Mint a vizsgálat során kiderült, a Boeing tudott a problémáról – ennek ellenére nem tájékoztatta az üzemeltetőket, ami végül két tragédia során százak halálához vezetett. A cég amerikai gazdasági érdekek miatt valószínűleg sosem kerül az ügy súlyának megfelelően felelősségre vonásra.
Magyarországnak nincs jogköre a gép légi-alkalmassági engedélyeit illetően, erről Magyarország lemondott, így az EU-hatósága dönt ebben a kérdésben is. Hamarosan ismét tucatszám fognak repülni magyar légtérben is az amerikai gyártó halálgépei. Épp ez a helyzet Dél-Amerika legtöbb országával is: például Brazíliában már 2020-ban újra levegőbe emelkedhettek a Boeing 737 Max-ek.
(Dél-amerikai Magyar Hírlap / címlapkép: Aka The Beav from Seattle, Washington link)