Tovább tart a La Niña-val 11 évente beköszöntő aszály Paraguayban. Az elmúlt hét végére a Paraguay folyó hajózhatósága kritikus szintre csökkent; az elmúlt héten már szinte minden napra jutott egy-egy zátonyra futott nagyobb teherszállító-hajó valamelyik gázlónál. Különösen a múlt hétvégén volt súlyos a helyzet Guyratí térségében, Villetától lefelé.

Esteban Dos Santos, a Folyami és Tengeri Hajótulajdonosainak Szövetségének (CAFyM) elnöke az ágazat további nehézségeiről számolt be. Kifejtette, hogy a fent említett zónában egy tolóhajó zátonyra futott. Mivel az uszályokat kénytelenek voltak elengedni, így néhányuk a folyón lebegve további problémákat okozott. “Született egy új állásfoglalás a haditengerészeti prefektúrától, amely nagyobb tervezetkorlátozásokat határoz meg az egész folyó mentén történő hajózásra” – mondta Dos Santos.

A Nemzeti Hajózási és Kikötői Igazgatóság (ANNP) hidrográfiai tanulmányainak vezetője, Luis Jara rámutatott, hogy az Asunciónból induló északi szakaszon a folyó szintje kevesebb mint 6 láb (1,8 méter) volt. “Ez arra kényszeríti a nagy hajókat, hogy a kikötőben maradjanak” – mondta. Az Asunciontól délre fekvő alsó szakaszon a helyzet valamivel jobb, a folyó szintje magasabb.

Jara elmondta, hogy a hajók 10 láb (3,05 méter) vízszinttel tudnak normálisan közlekedni, de a déli zónában közlekedő nagy konténerszállító hajóknak akár 14 lábra (4,27 méter) is szükségük lehet. Emlékeztetett arra, hogy a folyó Asunciónban mérhető átlagos októberi vízszintje 3,50 méter, tegnap azonban -46 cm volt. Meghaladta – azaz inkább alulmúlta – az 1969-es történelmi minimumrekordot is: 1969-ben -40 cm-nél állt a vízszint a paraguayi fővárosnál. Ezek az adatok természetesen névleges adatok.


(Dél-amerikai Magyar Hírlap/Wochenblatt/Kép: ABC Color)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük